A Telegdi Zsolt halálát okozó "baleset" ügyében a nyomozást megszüntették, és gyakorlatilag a rendőrség minden felelősséget egy halottra kent.
Elképesztő, de a megszüntető határozat aláírójának (ügyésznő) férje, a Komárom-Esztergom Megyei Rendőrkapitányság vezetőhelyettese.
Ugye értjük... Tehát a rendőrség egy családtaggal záratta le a nyomozást. Ez azért valljuk be, még a kommunizmusban is pofátlanság kategória lett volna. Ez pedig a valóság ma, Magyarországon 2011 -ben.
Nem vagyok jogász, csak egy laikus, de ha ez nem sért semmilyen törvényt, akkor semmi.
Egyébként ha valaki figyelmesen végigolvassa a megszüntető határozatot, lépten-nyomon ellentmondással van tele. Egyik helyen rögzítik hogy a szakértő szerint a gumi profilmélysége meg sem közelíti a KRESZ - ben előírtakat, pár mondattal arrébb pedig kizárják a gumi befolyásának lehetőségét a balesetre.
A határozat hemzseg az ellentmondásoktól. Ha már a rendőrség egy rendőrségi vezető családtagját kéri meg arra, hogy tussolja el az ügyet, azért vehetnék a fáradtságot hogy alaposan átolvassák a szöveget mielőtt kiadják...
Én úgy sejtem most igen-igen mellényúlt a rendőrség, ezt az ügyet valószínűleg nem fogják tudni a szőnyeg alá söpörni, erről a Zsolti családja és barátai gondoskodnak.
A teljes nyomozati anyagban egyébként hivatalosan is le van írva, (később ezt is csatoljuk) hogy a Zsolti motorján a gumi megközelítőleg 20.000 azaz (nem tévedés) húszezer km-t (kilométert) futott. Akinek volt már motorja, az valószínűleg tisztában van azzal, hogy egy átlagos motorosnak is életveszélyes lehet 10-12 ezer kilométernél többet futott gumival közlekednie. A rendőrmotorokon, melyeket ipari körülmények között rendkívül intenzíven használnak, - teljesítményük meghaladja a 140 lóerőt -, a legrosszabb esetben is 5-8000 kilométerenként kellene cserélni a gumit. A húszezer kilométeres futás az a hihetetlen kategóriát súrolja.
Zsolti sebességéről néhány szó: a baleset pillanatában a vizsgálat szerint 100 km /h körüli sebességgel hajtott. Amikor egy felüljáró alól szakadó esőben el kell indulni egy motorral, nem túl célszerű az autópálya forgalmába becsatlakozni 40 -el, így ennek tükrében a 100 km/h még csak véletlenül sem nevezhető sem relatív, sem semmilyen gyorshajtásnak, inkább nevezhető megfelelő sebességnek.
Idő közben kaptam az információt, hogy a rendőrségi jegyzőkönyvben a szakértő mérése szerint a Zsolti motorjának hátsó gumiján a profilmélység 0 mm azaz nulla milliméter volt a baleset pillanatában.
Igazából az a kész csoda, hogy nem korábban történt meg tragédia. Nem az volt a kérdés hogy megtörténik-e, hanem az hogy mikor.
Íme a határozat.
Kérjük mindenki ossza meg IWIW -en és FACEBOOK -on ismerőseivel ezt a cikket, hogy minél többen értesülhessenek róla!
Kattints a képekre a nagyításhoz