Telegdi Zsolt rendőr hadnagy emlékére

Ez a blog elsősorban azért jött létre, hogy összegyűjtsük az M1 autópályán, a rendőrmotor műszaki állapota miatt elhunyt Telegdi Zsolt rendőr hadnaggyal kapcsolatos dolgokat. Másodsorban pedig azért, hogy fény derüljön a rendőrség szégyenteljes ügyeire, amik miatt esetleg emberek halnak meg...

a rendőrség elismeri a rendőri vezetők alkalmatlanságát és a káoszt

2011.03.07. 10:29 lame_blogger

Az alábbi részlet is a 34 oldalas tényfeltáró jelentés része:

 

Azt hiszem ezt különösebben nem kell kommentálni., de azért emeljük ki a lényeget. Itt a rendőrség a saját tényfeltáró vizsgálatában leírja, hogy:

  1. a rendőrséget általános működési hiányosságok jellemzik
  2. nem eseti, hanem rendszeres problémákról van szó
  3. a vezetők vezetői kötelezettségének teljesítése nem megfelelő színvonalú
  4. felmerül a KEMRFK általános vezetői felelőssége, és szakmai alkalmassága
  5. feltárt súlyos rendőrszakmai és munkaszervezési hiányosságok

Hangsúlyoznám, hogy a vizsgálatot a fenti iratok alapján zárták le! Azaz először feltárták hogy a rendőrség súlyos szakmai hibákkal "működik", feltárták a vezetők felelősségét, megállapították hogy szakmájukra a vezetők alkalmatlanok,  megállapították hogy a motor gumija tükörsima volt, majd rákenték a Zsoltira a saját halálát.

Ugye ez az egész valami rossz vicc, vagy a kész átverés. Más nem lehet...

A rendőrség egy családtaggal záratta le a nyomozást !

2011.03.07. 09:00 lame_blogger

A Telegdi Zsolt halálát okozó "baleset" ügyében a nyomozást megszüntették, és gyakorlatilag a rendőrség minden felelősséget egy halottra kent.

Elképesztő, de a megszüntető határozat aláírójának (ügyésznő) férje, a  Komárom-Esztergom  Megyei Rendőrkapitányság vezetőhelyettese. 

Ugye értjük... Tehát a rendőrség egy családtaggal záratta le a nyomozást. Ez azért valljuk be, még a kommunizmusban is pofátlanság kategória lett volna. Ez pedig a valóság ma, Magyarországon 2011 -ben.

Nem vagyok jogász, csak egy laikus, de ha ez nem sért semmilyen törvényt, akkor semmi.

Egyébként ha valaki figyelmesen végigolvassa a megszüntető határozatot, lépten-nyomon ellentmondással van tele. Egyik helyen rögzítik hogy a szakértő szerint a gumi profilmélysége meg sem közelíti a KRESZ - ben  előírtakat, pár mondattal arrébb pedig kizárják a gumi befolyásának lehetőségét a balesetre.

A határozat hemzseg az ellentmondásoktól. Ha már a rendőrség egy rendőrségi vezető családtagját kéri meg arra, hogy tussolja el az ügyet, azért vehetnék a fáradtságot hogy alaposan átolvassák a szöveget mielőtt kiadják...

Én úgy sejtem most igen-igen mellényúlt a rendőrség, ezt az ügyet valószínűleg nem fogják tudni a szőnyeg alá söpörni, erről a Zsolti családja és barátai gondoskodnak.

A teljes nyomozati anyagban egyébként hivatalosan is le van írva,  (később ezt is csatoljuk) hogy a Zsolti motorján a gumi megközelítőleg 20.000 azaz (nem tévedés) húszezer km-t (kilométert) futott. Akinek volt már motorja, az valószínűleg tisztában van azzal, hogy egy átlagos motorosnak is életveszélyes lehet 10-12 ezer kilométernél többet futott gumival közlekednie. A rendőrmotorokon, melyeket ipari körülmények között rendkívül intenzíven használnak, - teljesítményük meghaladja a 140 lóerőt -,   a legrosszabb esetben is 5-8000 kilométerenként kellene cserélni a gumit. A húszezer kilométeres futás az a hihetetlen kategóriát súrolja.

Zsolti sebességéről néhány szó: a baleset pillanatában a vizsgálat szerint 100 km /h körüli sebességgel hajtott. Amikor egy felüljáró alól szakadó esőben el kell indulni egy motorral, nem túl célszerű az autópálya forgalmába becsatlakozni 40 -el, így ennek tükrében a 100 km/h még csak véletlenül sem nevezhető sem relatív, sem semmilyen gyorshajtásnak, inkább nevezhető megfelelő sebességnek.

Idő közben kaptam az információt, hogy a rendőrségi jegyzőkönyvben a szakértő mérése szerint a Zsolti motorjának hátsó gumiján a profilmélység 0 mm azaz nulla milliméter volt a baleset pillanatában.

Igazából az a kész csoda, hogy nem korábban történt meg tragédia. Nem az volt a kérdés hogy megtörténik-e, hanem az hogy mikor.

Íme a határozat.

Kérjük mindenki ossza meg IWIW -en és FACEBOOK -on ismerőseivel ezt a cikket, hogy minél többen értesülhessenek róla!

 

Kattints a képekre a nagyításhoz

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

elismerik: Az autópályarendőrség vezetője nem ért a gumikhoz...

2011.03.07. 08:05 remete77

Hogy Zsolt – sokunk mély szomorúságára - már nincs közöttünk, az sajnos egy megmásíthatatlan tény.  Még fiatal volt ahhoz, hogy itt hagyjon bennünket, voltak tervei, feladatai, amit mások felelőtlen nemtörődömsége miatt már nem hajthat végre. Távozása szeretteire és barátaira feladatokat ró.  E feladatok természetükből adódóan arra kellene sarkallják a volt munkáltató – Rendőrség – felelős vezetőit, hogy levonják a bekövetkezett balesetből a helyénvaló következtetéseket és megtegyék azon intézkedések sokaságát, mellyel megmenthetnek sok-sok szolgálatot teljesítő ifjú, vagy akár idősebb életet.

A család és a barátok azért szállnak síkra az igazság kiderítéséért, mert azt tapasztalják a hatóság részéről, hogy inkább fátyollal – mit fátyollal, ponyvával! – akarja elfedni a hibás működési rendszerben fellelhető veszélyhelyzeteket. Ehhez partnerként asszisztál az Ügyészség is. (Nem meglepő, hisz a vizsgálatot lefolytató Ügyészség vezetőjének közeli hozzátartozója – férje – magas rangú rendőrtiszt és ha áttételesen is, de érintett lehet a hibáktól hemzsegő rendszer fenntartásában).

Felelős – természetesen – nincs. Ha mégis, valami csoda folytán találni fognak valakit, akkor valószínű, hogy a „portás” nyakát dugják hurokba megmutatva, hogy felelős szervezetről van szó, így példát fognak statuálni.

Özveggyé egyik pillanatról a másikra bárki válhat. Ne engedjük, hogy felelőtlenség miatt történjen ilyen szomorú eset. Mi a végeken szolgálatot teljesítők védelmében (rendőr, mentős, tűzoltó, stb) emeljük fel a hangunkat és állunk mögéjük a nyilvánosság erejével fölvértezve a felelőtlen vezetőkkel szemben. Ez az erő életeket menthet!

A megjelenített jegyzőkönyvek és dokumentumok felfedik tisztelt olvasó előtt azt a zárt rendszert és összefonódást, aminek felderítéséhez egy fiatalember kellett életét adja. Tegyünk róla, hogy halála ne legyen hiábavaló!

Íme egy újabb részlet (magyarázat a képek alatt):

Kattints a képekre a nagyításhoz.

 

>

 

 

Akkor tehát nézzük közérthetően. Miről is van szó?

XY rendőr őrnagy a Közlekedésrendészeti Osztály Autópálya Alosztályának vezetője, aki a Zsolti felettese, aki a beosztottja munkájáért és biztonságáért is felelős úgy nyilatkozik, hogy a balesetet megelőzően számára jelezték azt, hogy a gumi életveszélyes, azonban ő nem is emlékszik hogy egyáltalán szemrevételezte-e a motor gumiját, de ha véletlenül így is volt, tökmindegy, mert úgysem ért hozzá...

Remélem nem csak én érzem ennek a súlyát... Azt hiszem ez további hozzáfűznivalót nem igényel.

Zsolti egyébként valóban nem tagadta meg a szolgálatot, mert pontosan tudta, hogy az súlyos katonai bűncselekmény, melyet börtönbüntetéssel szankcionálnak. Inkább az életét kockáztatta, és fizetett vele. Pár nappal a balesete előtt egy motorszalonban egyébként saját pénzén akart a szolgálati motorra gumit vásárolni.

Nézzük tovább: "a bordázat mélysége... két esetben pedig 0,00 mm volt a meghatározott minimális 1,6 mm helyett"

Akkor ezt most tegyük tisztába. Aki motorozik az biztosan igazolni fog abban, hogy egy kopott gumi esős időben nem életbiztosítás. Főleg nem egy nullára kopott. Hogy is van ez? A rendőrség úgy zárta (záratta le a közeli hozzátartozó ügyésznővel) a vizsgálatot, hogy a motor gumija nem játszott szerepet a balesetben.

Tényleg? Egy tükörsima gumi esős időben egy 155 lóerős motoron nem számít?

Ezúton is gratulálok a vizsgálathoz...

További részletek a komédia maradék 32 oldalából hamarosan...

A tényfeltáró vizsgálat súlyos hibái és megdöbbentő részletei

2011.03.07. 08:00 lame_blogger

Birtokunkban van egy 37 oldalas tényfeltáró jelentés, mely bizonyítja azokat a súlyos ellentmondásokat és hiányosságokat mely az egész ügyet jellemzi.

A dokumentum hemzseg azoktól a tényektől, momentumoktól, melyek egyértelműen bizonyítják a rendőrségnél uralkodó totális fejetlenséget, és némely rendőrségi vezető hozzá nem értését, nemtörődömségét, melyek a konkrét esetnél véleményem szerint büntetőjogi kategóriába esnek.

Az üggyel kapcsolatos eddig keletkezett iratok átolvasása után ezek a szavak jutnak eszembe: összefonódások, hozzá nem értés, káosz, eltussolás, elbagatellizálás, hivatali visszaélés.

A tényfeltáró vizsgálat megdöbbentő részleteit hamarosan közzétesszük közérthető magyarázatokkal.

Kérjük mindenki ossza meg IWIW -en és FACEBOOK -on ismerőseivel ezt a cikket, hogy minél többen értesülhessenek róla!

A nagyításhoz kattints a képre...

 

 

süti beállítások módosítása