Telegdi Zsolt rendőr hadnagy emlékére

Ez a blog elsősorban azért jött létre, hogy összegyűjtsük az M1 autópályán, a rendőrmotor műszaki állapota miatt elhunyt Telegdi Zsolt rendőr hadnaggyal kapcsolatos dolgokat. Másodsorban pedig azért, hogy fény derüljön a rendőrség szégyenteljes ügyeire, amik miatt esetleg emberek halnak meg...

Összefonódások a rendőrség és Tatabányai Ügyészség között

2011.12.21. 14:58 lame_blogger

A névtelen levél

2011.12.12. 16:42 lame_blogger

 

Előzmények (cikk): http://index.hu/belfold/2011/12/06/megkezdodott_a_targyalas_az_elhunyt_motoros_rendor_felettesei_ellen/

Videó: http://videotar.mtv.hu/Videok/2011/12/07/22/Nevtelen_level_a_motorosrendor_ugyben.aspx
 

 

 

A bíróság új eljárásra kötelezte az elsőfokú hatóságot!

2011.08.15. 15:44 lame_blogger

Majdnem pontosan egy év telt el Zsolti halála óta, (a rendőrség egyébként akkor sem, és azóta sem értesítette hivatalosan Zsolt szüleit a halálesetről) de az egy év alatt semmi érdemleges előrelépés nem történt az ügyben. Talán eddig.

Mint ahogy már írtuk, Zsolti szülei - az álhírekkel ellentétben - nem milliókat akarnak maguknak, hanem minimum a Zsolti fizetését kiharcolni a a gyerekeknek míg tanulnak és azt, hogy a rendőrség elismerje azt ami teljesen egyértelmű, hogy nyilvánvaló hiányosságok és nemtörődömség  miatt egy embert a halálba küldtek egy életveszélyes motoron, amit - mint ahogy azt számtalan helyen közölték, és közöltük - a Zsolti írásban többször jelzett, ahogy tette halála előtt is nem sokkal.

Most úgy tűnik van Magyarországon egy lelkiismeretes bíró, aki hajlandó azt tenni amire felesküdött, és megpróbálni kideríteni az igazságot. Az alább olvasható határozat részletében a bíró egyértelműen kimondja hogy (idézet):

"...a szakértői vélemény nem egyértelmű, hanem hiányos, és homályos, önmagával ellentmond. Ilyen, önmagával ellentmondó szakértői véleményre közigazgatási végzésbeli döntés nem alapozható"

Igazság szerint a bíró még enyhén fogalmazott, nyilván neki tárgyilagosnak kell lennie. A vizsgálat bizonyos dokumentumait egyébként mi is közzétettük, és már akkor szinte ugyanezekkel a szavakkal tudtuk csak körbeírni azt a viccet, amit a "szakértők" összeraktak.

Tehát a bíróság teljesen új eljárás lefolytatására kötelezte az eljáró hatóságot !

Íme a mostani határozat részlete:

 

 

 

 

Arcpirító ajánlat a motoros rendőr családjának

2011.08.04. 12:06 lame_blogger

Budapest—Tatabánya — Hát ennyit ér egy rendőr élete? Felháborodott a szolgálat közben elhunyt motoros rendőr, Telegdi Zsolt (†33) családja az Országos Rendőr-főkapitányság ajánlatán.

Szerintük arcpirító az az összeg, amit peren kívül kártérítésként fizetne a rendőrség. Az ORFK ugyanis 1,2 millió forintot adna a családnak, valamint fejenként havi 15 ezer forintot a félárván maradt gyerekeknek és 12 ezret az özvegynek.

Mint megírtuk, Telegdi Zsolt tavaly augusztus 16-án az M1-es autópályán szenvedett halálos balesetet. Bár kérte, hogy cseréljék le kopott gumijait, azokkal engedték ki az útra. Három elöljáróját helyezték vád alá, akik tudtak az életveszélyről, de nem intézkedtek. Telegdi Zsolt két árvát hagyott hátra. Kisebbik fia már a halála után született.

– Nemsokára lesz az évforduló, de a fájdalmunk ugyanolyan elviselhetetlen, mint az első pillanatban – törölgette könnyeit Telegdi Zsolt édesanyja, aki, mint mondta, már nem hisz az igazságszolgáltatásban.

– Zsolt feleségének, Áginak hamarosan lejár a gyese, nagyon nehéz anyagi helyzetbe kerülnek. Mi azt kértük, hogy a gyerekek kapják meg Zsolti fizetését megosztva, hiszen a rendőrség hibájából halt meg a fiam. De ők ezt is vitatják, szerintük ugyanis harminc százalékban Zsolt volt a hibás a balesetben – zokogott fel az édesanya, akitől még nem kértek bocsánatot a fia halála miatt.

– Még folyamatban van az egyeztetés, ügyfelem valóban kapott ajánlatot, de a részletekről egyelőre nem kívánok nyilatkozni – fogalmazott Magyar György ügyvéd.

Az ORFK a konkrét ügyről személyiségi jogokra hivatkozva nem adott tájékoztatást, de mint mondták, a törvény szerint jártak el.

Forrás: http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/arcpirito-ajanlat-a-motoros-rendor-csaladjanak-2060431

a rendőrség elismeri a rendőri vezetők alkalmatlanságát és a káoszt

2011.03.07. 10:29 lame_blogger

Az alábbi részlet is a 34 oldalas tényfeltáró jelentés része:

 

Azt hiszem ezt különösebben nem kell kommentálni., de azért emeljük ki a lényeget. Itt a rendőrség a saját tényfeltáró vizsgálatában leírja, hogy:

  1. a rendőrséget általános működési hiányosságok jellemzik
  2. nem eseti, hanem rendszeres problémákról van szó
  3. a vezetők vezetői kötelezettségének teljesítése nem megfelelő színvonalú
  4. felmerül a KEMRFK általános vezetői felelőssége, és szakmai alkalmassága
  5. feltárt súlyos rendőrszakmai és munkaszervezési hiányosságok

Hangsúlyoznám, hogy a vizsgálatot a fenti iratok alapján zárták le! Azaz először feltárták hogy a rendőrség súlyos szakmai hibákkal "működik", feltárták a vezetők felelősségét, megállapították hogy szakmájukra a vezetők alkalmatlanok,  megállapították hogy a motor gumija tükörsima volt, majd rákenték a Zsoltira a saját halálát.

Ugye ez az egész valami rossz vicc, vagy a kész átverés. Más nem lehet...

A rendőrség egy családtaggal záratta le a nyomozást !

2011.03.07. 09:00 lame_blogger

A Telegdi Zsolt halálát okozó "baleset" ügyében a nyomozást megszüntették, és gyakorlatilag a rendőrség minden felelősséget egy halottra kent.

Elképesztő, de a megszüntető határozat aláírójának (ügyésznő) férje, a  Komárom-Esztergom  Megyei Rendőrkapitányság vezetőhelyettese. 

Ugye értjük... Tehát a rendőrség egy családtaggal záratta le a nyomozást. Ez azért valljuk be, még a kommunizmusban is pofátlanság kategória lett volna. Ez pedig a valóság ma, Magyarországon 2011 -ben.

Nem vagyok jogász, csak egy laikus, de ha ez nem sért semmilyen törvényt, akkor semmi.

Egyébként ha valaki figyelmesen végigolvassa a megszüntető határozatot, lépten-nyomon ellentmondással van tele. Egyik helyen rögzítik hogy a szakértő szerint a gumi profilmélysége meg sem közelíti a KRESZ - ben  előírtakat, pár mondattal arrébb pedig kizárják a gumi befolyásának lehetőségét a balesetre.

A határozat hemzseg az ellentmondásoktól. Ha már a rendőrség egy rendőrségi vezető családtagját kéri meg arra, hogy tussolja el az ügyet, azért vehetnék a fáradtságot hogy alaposan átolvassák a szöveget mielőtt kiadják...

Én úgy sejtem most igen-igen mellényúlt a rendőrség, ezt az ügyet valószínűleg nem fogják tudni a szőnyeg alá söpörni, erről a Zsolti családja és barátai gondoskodnak.

A teljes nyomozati anyagban egyébként hivatalosan is le van írva,  (később ezt is csatoljuk) hogy a Zsolti motorján a gumi megközelítőleg 20.000 azaz (nem tévedés) húszezer km-t (kilométert) futott. Akinek volt már motorja, az valószínűleg tisztában van azzal, hogy egy átlagos motorosnak is életveszélyes lehet 10-12 ezer kilométernél többet futott gumival közlekednie. A rendőrmotorokon, melyeket ipari körülmények között rendkívül intenzíven használnak, - teljesítményük meghaladja a 140 lóerőt -,   a legrosszabb esetben is 5-8000 kilométerenként kellene cserélni a gumit. A húszezer kilométeres futás az a hihetetlen kategóriát súrolja.

Zsolti sebességéről néhány szó: a baleset pillanatában a vizsgálat szerint 100 km /h körüli sebességgel hajtott. Amikor egy felüljáró alól szakadó esőben el kell indulni egy motorral, nem túl célszerű az autópálya forgalmába becsatlakozni 40 -el, így ennek tükrében a 100 km/h még csak véletlenül sem nevezhető sem relatív, sem semmilyen gyorshajtásnak, inkább nevezhető megfelelő sebességnek.

Idő közben kaptam az információt, hogy a rendőrségi jegyzőkönyvben a szakértő mérése szerint a Zsolti motorjának hátsó gumiján a profilmélység 0 mm azaz nulla milliméter volt a baleset pillanatában.

Igazából az a kész csoda, hogy nem korábban történt meg tragédia. Nem az volt a kérdés hogy megtörténik-e, hanem az hogy mikor.

Íme a határozat.

Kérjük mindenki ossza meg IWIW -en és FACEBOOK -on ismerőseivel ezt a cikket, hogy minél többen értesülhessenek róla!

 

Kattints a képekre a nagyításhoz

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

Telegdi Zsolt határozat

elismerik: Az autópályarendőrség vezetője nem ért a gumikhoz...

2011.03.07. 08:05 remete77

Hogy Zsolt – sokunk mély szomorúságára - már nincs közöttünk, az sajnos egy megmásíthatatlan tény.  Még fiatal volt ahhoz, hogy itt hagyjon bennünket, voltak tervei, feladatai, amit mások felelőtlen nemtörődömsége miatt már nem hajthat végre. Távozása szeretteire és barátaira feladatokat ró.  E feladatok természetükből adódóan arra kellene sarkallják a volt munkáltató – Rendőrség – felelős vezetőit, hogy levonják a bekövetkezett balesetből a helyénvaló következtetéseket és megtegyék azon intézkedések sokaságát, mellyel megmenthetnek sok-sok szolgálatot teljesítő ifjú, vagy akár idősebb életet.

A család és a barátok azért szállnak síkra az igazság kiderítéséért, mert azt tapasztalják a hatóság részéről, hogy inkább fátyollal – mit fátyollal, ponyvával! – akarja elfedni a hibás működési rendszerben fellelhető veszélyhelyzeteket. Ehhez partnerként asszisztál az Ügyészség is. (Nem meglepő, hisz a vizsgálatot lefolytató Ügyészség vezetőjének közeli hozzátartozója – férje – magas rangú rendőrtiszt és ha áttételesen is, de érintett lehet a hibáktól hemzsegő rendszer fenntartásában).

Felelős – természetesen – nincs. Ha mégis, valami csoda folytán találni fognak valakit, akkor valószínű, hogy a „portás” nyakát dugják hurokba megmutatva, hogy felelős szervezetről van szó, így példát fognak statuálni.

Özveggyé egyik pillanatról a másikra bárki válhat. Ne engedjük, hogy felelőtlenség miatt történjen ilyen szomorú eset. Mi a végeken szolgálatot teljesítők védelmében (rendőr, mentős, tűzoltó, stb) emeljük fel a hangunkat és állunk mögéjük a nyilvánosság erejével fölvértezve a felelőtlen vezetőkkel szemben. Ez az erő életeket menthet!

A megjelenített jegyzőkönyvek és dokumentumok felfedik tisztelt olvasó előtt azt a zárt rendszert és összefonódást, aminek felderítéséhez egy fiatalember kellett életét adja. Tegyünk róla, hogy halála ne legyen hiábavaló!

Íme egy újabb részlet (magyarázat a képek alatt):

Kattints a képekre a nagyításhoz.

 

>

 

 

Akkor tehát nézzük közérthetően. Miről is van szó?

XY rendőr őrnagy a Közlekedésrendészeti Osztály Autópálya Alosztályának vezetője, aki a Zsolti felettese, aki a beosztottja munkájáért és biztonságáért is felelős úgy nyilatkozik, hogy a balesetet megelőzően számára jelezték azt, hogy a gumi életveszélyes, azonban ő nem is emlékszik hogy egyáltalán szemrevételezte-e a motor gumiját, de ha véletlenül így is volt, tökmindegy, mert úgysem ért hozzá...

Remélem nem csak én érzem ennek a súlyát... Azt hiszem ez további hozzáfűznivalót nem igényel.

Zsolti egyébként valóban nem tagadta meg a szolgálatot, mert pontosan tudta, hogy az súlyos katonai bűncselekmény, melyet börtönbüntetéssel szankcionálnak. Inkább az életét kockáztatta, és fizetett vele. Pár nappal a balesete előtt egy motorszalonban egyébként saját pénzén akart a szolgálati motorra gumit vásárolni.

Nézzük tovább: "a bordázat mélysége... két esetben pedig 0,00 mm volt a meghatározott minimális 1,6 mm helyett"

Akkor ezt most tegyük tisztába. Aki motorozik az biztosan igazolni fog abban, hogy egy kopott gumi esős időben nem életbiztosítás. Főleg nem egy nullára kopott. Hogy is van ez? A rendőrség úgy zárta (záratta le a közeli hozzátartozó ügyésznővel) a vizsgálatot, hogy a motor gumija nem játszott szerepet a balesetben.

Tényleg? Egy tükörsima gumi esős időben egy 155 lóerős motoron nem számít?

Ezúton is gratulálok a vizsgálathoz...

További részletek a komédia maradék 32 oldalából hamarosan...

A tényfeltáró vizsgálat súlyos hibái és megdöbbentő részletei

2011.03.07. 08:00 lame_blogger

Birtokunkban van egy 37 oldalas tényfeltáró jelentés, mely bizonyítja azokat a súlyos ellentmondásokat és hiányosságokat mely az egész ügyet jellemzi.

A dokumentum hemzseg azoktól a tényektől, momentumoktól, melyek egyértelműen bizonyítják a rendőrségnél uralkodó totális fejetlenséget, és némely rendőrségi vezető hozzá nem értését, nemtörődömségét, melyek a konkrét esetnél véleményem szerint büntetőjogi kategóriába esnek.

Az üggyel kapcsolatos eddig keletkezett iratok átolvasása után ezek a szavak jutnak eszembe: összefonódások, hozzá nem értés, káosz, eltussolás, elbagatellizálás, hivatali visszaélés.

A tényfeltáró vizsgálat megdöbbentő részleteit hamarosan közzétesszük közérthető magyarázatokkal.

Kérjük mindenki ossza meg IWIW -en és FACEBOOK -on ismerőseivel ezt a cikket, hogy minél többen értesülhessenek róla!

A nagyításhoz kattints a képre...

 

 

Új riport a TV2 mokka műsorában Zsolti édesanyjával

2011.02.24. 11:15 lame_blogger

Zsolti anyukája megpróbálja minél több fórumon elmondani, hogy amiért harcolnak az nem az hogy több tízmilliós, vagy akár egy forint kártérítést fizessen bárki, hanem az, hogy végre Magyarországon első ízben legyen hajlandó valaki kimondani azt, hogy "igen, hibáztunk, vállaljuk a felelősséget". valamint az, hogy Zsolti gyerekei legalább az édesapjuk fizetéséhez jussanak hozzá havonta - míg tanulnak - , ha már vele nem lehetnek.

Nyilván ez - ismerve a Magyarországi erkölcsi normákat - soha nem fog bekövetkezni, de a remény hal meg utoljára.

Azt személy szerint hihetetlenül ocsmánynak tartom, hogy a rendőrség egy halottra próbálja rákenni a felelősséget. Zsoltit ismerve ha tehetné, bármi áron kiállna az igaza mellett, mint ahogy mellettem, vagy bármelyik barátja mellett is nemegyszer kiállt, ahogy más nem tette volna. 

Megdöbbentő írásos bizonyítékok

2010.11.21. 19:36 lame_blogger

Az alábbiakban (és a későbbiekben) Telegdi Zsolt halálával kapcsolatban teszünk közzé megdönthetetlen bizonyítékokat arra vonatkozóan, hogy egyértelműen a motor műszaki állapota miatt történt meg a baleset. Ezt a tényt a rendőrésg a saját dokumentumaiban is rögzíti, ebből következően elismeri több helyen.

Mivel a rendőrség minden erejével azon van hogy ezt az ügyet is eltussolja, - mint ahogy  azt Magyarországon már megszokhattuk -  talán a nyilvánosság elé tárt iratok hatására a megfelelő pozícióban levő emberek megteszik az elvárható lépéseket.

Már az is nagy eredmény lenne, - bár ez csak hiú ábránd -  ha a rendőrség elismerné vétkességét. Ugyan ez nem hozná vissza Telegdi Zsoltot, nem adná vissza két gyeremkének az édesapjukat, és nem adná vissza Zsolt szüleinek gyermeküket, és a 23 éves Özvegynek a férjét, de talán megtörne a jég, és kivételesen a felelőst is felelősségre vonnák.

Az első dokumentum egy szolgálati jegy, melyben Zsolt halála előtt pár nappal egy alosztályvezető kéri az osztályvezetőt, hogy az erősen kopott hátsó gumit cseréljék ki, - Zsolti szolgálati motorján -  a balesetveszély megelőzése miatt...

Megdöbbentő hogy megelőzhető lett volna a baleset ha valaki foglalkozik ezzel a papírral... A neveket a személyes adatok védelme érdekében kitöröltük.

 

A következő dokumentum, a baleseti jegyzőkönyv, melyben a rendőrség ezt írja: "Hasonló balesetek megelőzéséhez szükséges intézkedések, a végrahjtás határideje, a végrehajtás felelőse: A gépjárművek üzembehelyezése előtti fokozott ellenőrzés a műszaki állapotra"

Mivel ebben a jegyzőkönyvben azt ís leírta a rendőrség, hogy Telegdi Zsolt a 25. ik paragrafusának 1. bekezdésében foglaltakat megszegte, - ami egyébként a "nem megfelelő sebesség alkalmazása (relatív sebességtúllépés)" - megpróbálta aláíratni a balesetből még fel sem ocsúdott özveggyel, hogy egyetért az abban foglaltakkal., tahát egyetért azzal, hogy a férje gyorsan hajtott. Ehhez az orra alá dugták - ocsmány módon - a baleset helyszínén készült közeli fotókat is a hatás kedvéért, hátha az ájulás határán véletlenül megteszi. Hát nem tette.

A relatív sebességtúllépés egyébként még csak véletlenül sem áll meg ebben az esetben, főleg, hogy ugyanebben a jegyzőkönyvben a fentebb, korábban leírtakkal elsimerik hogy a műszaki állapot tehető felelőssé.

Akkor most hogy is van ez? 

Első oldal:

 

Második oldal:

Harmadik oldal:

 

Itt tehát a baleseti jegyzőkönyvben a rendőrség egyértelműen leírja, hogy a motor műszaki állapota tehető felelőssé a baleset megtörténtéért.

Ez még nem minden, ha a fenti dokumnetumok nem elegendőek ahhoz hogy megtörjön a jég, a késsőbbiekben igazán megdöbbentő bizonyító erejű dokumentumokat teszünk közzé.

Nevetséges büntetés a vétkes(ek)nek

2010.11.17. 15:36 lame_blogger

Úgy tűnik ebben az országban továbbra is bárki bármit megtehet bűntetlenül. Ha nem fizetek be egy tízezer forintos gyorshajtás csekket, hamar a börtönben találhatom magam ha elzárásra változtatják.

Ha valaki(k)nek a hibájából viszont meghal egy másik ember, ráadásul munka közben, az továbbra is élheti világát, valami nevetséges megrovással a személyi lapján, vagy egy kellemesen magas nyugdíjjal a zsebében, unokái között, akik remélhetőleg sosem járnak úgy mint Telegdi Zsolt.

Sosem szeretnék abba a helyzetbe kerülni mint amibe Telegdi Zsolt özvegye és a családja  került, pedig bármikor kerülhetek én is. Gyakorlatilag megpróbálnak viharban, árral szemben úszni, de úgy tűnik most minden(ki) összefogott ellenük, és a vihar erősebb. Egyenlőre.

Ahogy ismerem őket, ez nem sokáig lesz így, és hamar kiderül az ég. (és az igazság)

A TV2 riportja:

 

Az RTL KLUB riportja:

 

Újabb feljelentés

2010.11.02. 14:57 lame_blogger

A sok jogszbály között eddig nekünk sem tűnt fel az, amit minden kezdő autóvezetőnek tudnia kell ha jogosítványt akar, és minden üzembentartónak, munkáltatónak kötelessége tudni. Különösen az állami hivataloknak, szervezeteknek kellene tisztában lenni a jogszabályi háttérrel. Valószínűleg azért nem tűnt fel eddig, mert túl kézenfekvő...

KRESZ 1/1975. 5 § (3/a)

„Ha a jármű az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek nem felel meg;
a)  az üzemben tartó nem engedheti meg, hogy a vezető a járművel elinduljon és az elindulást köteles megakadályozni”

A teljes jogszbály, és az (1) bekezdés ide kattintva olvasható. Érdemes.

Magyarra fordítva: mivel Telegdi Zsolt számtalan alkalommal szóban, és írsban is jelezte feletteseinek, hogy a rendőrmotor a közúti közlekedésre, a szolgálat ellátására teljesen alkalmatlan, a gumik borzalmas állapotban vannak, a motor gyakorlatilag életveszélyes, a munkáltató (üzembentartó) tisztában volt azzal, hogy a jármű a közúti közlekedésre nem alkalmas, és közvetlenül veszélyezteti a sofőr biztosnágát.

A jogszbály tehát így rendelkezik ilyen esetekben: a)  az üzemben tartó nem engedheti meg, hogy a vezető a járművel elinduljon és az elindulást köteles megakadályozni” 

Telegdi Zsolt munkáltatója nemhogy megakadályozta volna hogy a vezető a járművel elinduljon, hanem egyenesen kötelezte annak ismeretében is, hogy a jármű életveszélyes. Erről bővebben itt olvashatnak.

A fenti jogszabály ismeretében egy újabb feljelentéssel bővült az eddigiek sora. A feljelentést közzétesszük, mint ahogy az összes kapcsolódó dokumentumot közzé fogjuk tenni annak érdekében, hogy akivel esetleg hasonló borzalmak történtek, annak ki legyen taposva az út, és a felelős(ök) elnyerje(ék) méltó büntetését(üket)...

A feljelentés:

Telegdi Zsolt édesanyját van szerencsém közel 25 éve ismerni, abban biztos vagyok hogy az ügy addig nem fog elsikkadni amíg a közvetlen és közvetett felelősök meg nem kapják méltó, és példaértékű büntetésüket. Hamarosan jelentkezünk.

Bevezető

2010.10.22. 12:05 lame_blogger

Telegdi Zsolt (33) r. törzsőrmester (posztumusz r. hadnagy) tragédiáját szinte már az egész ország ismeri. Elég nagy médiafelületet kapott a hír, miszerint 2010. augusztus 16-án 11.15-kor az M1 autópálya Budapest felé vezető oldalán a 63-es kilométerkőnél életét vesztette motorjának kritikán aluli műszaki állapota miatt.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hogy miért is készült el ez a blog annak ellenére, hogy a sajtó sok riportot, beszámolót, műsort készített az esetről?

Több okból is.

Az okok kifejtése előtt a blog készítői előrebocsátják és nyomatékosan kijelentik, hogy nincs szándékuk embereket, intézményeket lejáratni, megsérteni. Amennyiben valaki mégis szándékunktól függetlenül megbántanánk egy-egy közölt tény, vagy adat miatt, attól előre is elnézést kérünk. Viszont nem fogunk hallgatásba burkolózni, ha valaki(k)re nézve kínos tények kerülnek napvilágra. Ő(k) inkább csendes magányukban, szeretteiktől körülvéve, meleg családi fészkükben elmélkedjenek el azon, hogy szándékuk, vagy mulasztásuk miatt két kisgyermek, egy ifjú feleség és szerető szülők veszítettek el egy személyben édesapát, férjet és egyetlen gyermeket. 

- Zsolt barátai készítik és gondozzák a blogot, mert úgy gondolják, halála nem maradhat következmények nélkül. 

- Összegyűjtjük és nyilvánosság elé tárjuk az eset kapcsán keletkezett sajtótermékeket és az eljárás során napvilágot látott iratokat, határozatokat. (És remélt ítéleteket)

- Fórumon keresztül a közvélemény ereje nyomást gyakorolhat az ügyben eljáró szervekre, hogy ne mosdassák, mosdathassák ki a felelősöket. Az Igazságszolgáltatás ne legyen elfogult néhány vezetővel szemben. Mindenki kapja meg méltó jussát.

- Zsolt nem azért hagyta hátra családját, mert felelőtlenül motorozott. Ő a szolgálat letelte után haza szeretett volna térni szeretteihez. Ez már soha nem történik meg.  Bizonyságot teszünk róla, hogy a tragédia nem az ő hibájából következett be.
 
- Továbbá célunk, hogy a jövőben ne következzen be hasonló tragédia felelőtlen vezetők és a nemtörődömség miatt.



 

Ma hazánkban az élet szinte minden területén felelősnek nevezett vezetők következmények nélkül viselkedhetnek felelőtlenül. Jutalmazás és elismerés osztásakor tülekednek az elöljáró ajtaja előtt, ám ha utasításuk, vagy parancsuk következtében az intézkedés következményeként nem a várt eredmény alakul, vagy uram bocsá’ tragédia lesz belőle, akkor elegánsan próbálnak kihátrálni az eset mögül és maguk is lelkesen tapossák az  utasított beosztottakat. Próbáljunk meg ennek a gyakorlatnak véget vetni közösen. Legyenek végre felelős, emberséges főnökeink, vezetőink.  Mert, hogy Petőfi ideillő versszakaszát idézzem:
„Habár felül a gálya, s alul a víznek árja,azért a VÍZ az úr!”

Zsolt példáján okuljanak a felelőtlen vezetők és a beosztottak egyaránt.

A blogot folyamatosan frissítjük a keletkező iratokkal, információkkal. Így érdemes lesz azt az érdeklődőknek rendszeresen látogatni.

Várjuk továbbá azok jelentkezését, akik új adatokkal tudják szolgálni az ügymenetet, vagy hasonló ügyekben van tapasztalatuk, jártasságuk.

Hamarosan jelentkezünk...